Dne 10. 11. 2015 žáci třídy 2. B se zúčastnili exkurze v nedalekém hypermarketu Kaufland. Tento obchodní řetězec nabízí široký sortiment potravin, drogistického a spotřebního zboží. Nabídka výrobků je od vlastních značek K-Classic a K-Purland přes značkové zboží, bioprodukty až k regionálním výrobkům. Do sortimentu řetězec zařazuje domácí i mezinárodní produkty.
Žáci si prohlédli prodejní plochu s odborným výkladem vedoucího prodejny. Seznámili se s členěním prodejní plochy na jednotlivá oddělení a personálním obsazením. Dozvěděli se různé zajímavosti, jako například výši denní tržby, počet prodaných rohlíků za den, jak ovlivňují akce hypermarketu výši tržeb.
Žáci měli možnost si také prohlédnout skladovací prostory s paletovým systémem skladování. Vedoucí prodejny žákům ukázal, jak obchod dbá na ekologii prodeje, co se týká použitého obalového materiálu, který třídí, lisuje a zpět prodává.
Tato exkurze byla zajímavá a určitě přispěje žákům k doplnění učiva ekonomiky o konkrétní příklad z praxe.
Ing. Helena Svršková