Workshop s Innogy

V pátek 12. dubna 2019 firma Innogy pod vedením paní Alžběty Hesové a Hany Hanusové uspořádala pro naše studenty třetího ročníku tříhodinový workshop, jehož cílem bylo seznámení mladých lidí s prací v oboru Služeb zákazníkům a některými aspekty personalistiky, jako je výběr zaměstnanců formou Assessment Centra.

Velmi profesionální tým lidí z Prahy a Ostravy výborně připravil a zorganizoval několik typových úloh, které se používají při výběru zaměstnanců. Se studenty je absolvovali, vyhodnotili a také jim poskytli zpětnou vazbu. Všichni účastníci si na vlastní kůži vyzkoušeli a prožili jednu ze sofistikovanějších metod náboru, jakou je Assessment Centrum. Také se dověděli spoustu informací o fungování zákaznických služeb ve velké společnosti.

Studenti se seznámili s fungováním a principy zákaznických služeb jako důležitého odvětví ekonomiky, s tématy, která je mohou potkat při práci v zákaznických službách, s možným průběhem pracovního pohovoru a s průběhem přijímacího pohovoru. Rovněž získali velmi užitečné a cenné tipy, jak se u pracovního pohovoru chovat a co očekávat, jak reagovat na časté otázky. Dověděli se, jak správně napsat životopis, co by měl a naopak neměl obsahovat.

Akce probíhala na dvou místech, v aule školy, kde probíhala teoretická část a ve školní jídelně, kde probíhala praktická část workshopu na pěti stanovištích. U každého stanoviště dohlíželi a aktivně se zapojovali minimálně 2 zaměstnanci firmy Innogy. Zapojení bylo individuální nebo skupinové. Na každém stanovišti byli připraveny pomůcky a potřebné materiály.

Individuální zapojení probíhalo na stanovišti „Hovor“, kde si studenti ukázali, jak vypadá telesales v praxi, jak zachytit reálného zákazníka, seznámili se s vyhodnocením zákaznické spokojenosti a vyplnili hodnotící formulář. Cílem na stanovišti „Námitky“ bylo simulovat rychlé reakce z praxe, naučit se pozitivně pracovat s námitkou a odlišit ji od záminky.

Pro skupinovou práci bylo připraveno stanoviště „Obrázky“, kde byly nachystány obrázky různých typů lidí. Na tomto stanovišti si studenti zkoušeli klást otevřené otázky ke zjištění, na co by člověk mohl využívat plyn a elektřinu. Pro stanoviště „Inzerát“ byl připravený vytištěný inzerát. Cílem bylo porozumět požadavkům v inzerátech, např. co si představí pod pojmem „flexibilní“, „komunikativní“, atd.

Na posledním stanovišti „Věž“ měli studenti propojit manuální zručnost s kreativitou a schopností týmové práce. Úkolem bylo postavit z přidělených pomůcek věž ve výšce minimálně jedné setiny výšky reálné budovy.

Na závěr tříhodinového workshopu bylo vyhodnocení nejlepších týmů, které si odnesly hezké odměny.

Workshop byl velmi zdařilý, za což vděčíme opravdu profesionálnímu týmu nadšených lidí z firmy Innogy, kteří byli maximálně zapáleni pro danou věc. Studenti si taktéž tuto akci velmi pochvalovali. Získali zde spoustu užitečných a cenných informací do života. Byli motivováni, aby si plnili své životní cíle, své plány a touhy. Innogy, děkujeme!

Ing. Jana Krejčí

Fotogalerie